Bu hamle, markanın küresel çapta tanınırlığını artırma ve elektrikli araç segmentinde iddialı bir oyuncu olma stratejisinin bir parçası olarak görülüyor. Cupra‘nın yenilikçi tasarımı ve performansı, ABD’deki elektrikli araç meraklıları arasında heyecan yaratmaya aday.
Volkswagen’in performans odaklı alt markası Cupra, Amerikan elektrikli araç pazarına giriş yapmaya hazırlanıyor ve bu süreçte pazarda büyük bir heyecan yaratmayı planlıyor. Bu Avrupa favorisi, on yılın sonuna kadar Amerikan yollarını güçlü tamamen elektrikli araçlarla fethetmeyi hedefliyor. Cupra, başlangıçta Volkswagen çatısı altında Seat markasının yüksek performans bölümü olarak biliniyordu ve 2018’de bağımsız bir marka olarak öne çıktı. Şimdi, Cupra CEO’su Wayne Griffiths, markanın geniş ABD pazarını fethetme planlarını açıkladı.
Cupra‘nın ilk teklifleri, iki heyecan verici model ile hızla büyüyen EV crossover segmentini hedef alacak. İlk olarak tamamen elektrikli Cupra Tavascan, dikkat çekici görünüme sahip şık, performans odaklı bir crossover. 340 beygir gücündeki VZ versiyonu, yeni tanıtılan ID. Buzz GTX ile güç aktarım sistemini paylaşıyor ve çok popüler bir seçim olacak.
Cupra yeni otomobiliyle hodri meydan dedi; elektrikli otomobil böyle olur
Buna, daha büyük, henüz adlandırılmamış bir elektrikli crossover SUV eklenecek. Bu araç, hem stil hem de pratiklik sunarak aile odaklı pazarı hedef alacak. İlginç bir şekilde, bu daha büyük SUV, Kuzey Amerika’da, muhtemelen Volkswagen’in Meksika’daki mevcut fabrikalarında monte edilecek, bu da aracın cazibesini artırabilir ve değerli EV vergi teşvikleri için uygun hale getirebilir.
Şu an için Cupra Born’un ABD serisine dahil olup olmayacağı belirsiz. Esasen yeniden markalanmış bir VW ID.3 olan bu model, aralığın en üstünde yer alan 322 beygir gücündeki RWD VZ versiyonu ile cazip bir güç aktarım sistemleri seçeneği sunuyor.
Kuruluşundan bu yana Cupra, cesur tasarımlara, sportif stile ve elektrikli araçlara yönelik performans odaklı yaklaşıma odaklanmasıyla ün kazandı. Cupra modelleri sık sık Volkswagen kuzenleriyle platformları paylaşsa da, cesur stil ipuçlarıyla kendilerini gerçek bir alternatif olarak ayırıyorlar.
Diğer ana akım elektrikli araç markalarının aksine, Cupra kendisini Alpine gibi diğer Avrupa performans markalarına doğrudan rakip olarak konumlandırabilir, bu markalar da ABD pazarında tamamen elektrikli modelleri piyasaya sürmeyi planlıyor. Bu, performans EV segmentinde heyecan verici rekabetlere yol açabilir.
Şu anda Cupra, birkaç küresel pazarda başarılı bir varlığa sahip. Ancak Griffiths, ABD pazarının daha fazla genişleme için büyük potansiyeline işaret ediyor. “On yılın sonuna kadar Cupra, ABD pazarına girecek,” diyor ve “Batarya-elektrikli Formentor versiyonu ve daha büyük bir elektrikli crossover SUV ile piyasaya çıkma planımız var” diye ekliyor.